Aku mencintai seorang pemuda...

Fatimah R.A telah memendam cintanya kepada Ali R.A sejak sekian lama. Dalam satu riwayat dikisahkan bahawa suatu hari setelah kedua-duannya bernikah, Fatimah R.A berkata kepada Ali R.A: "Maafkan aku kerana sebelum menikah denganmu, aku pernah satu kali merasa jatuh cinta pada seorang pemuda dan aku ingin menikah dengannya." Ali R.A pun bertanya mengapa dia tetap mahu bernikah dengannya, dan apakah Fatimah R.A menyesal menikahinya. Sambil tersenyum, Fatimah R.A menjawab, "Pemuda itu adalah dirimu."

Allahuakbar..Saya sangat terkesan dengan cerita ini. Betapa Allah telah jadikan kita berpasang-pasangan dan telah ditetapkn setiap daripada kita jodoh yang mana kita akan jumpa "just in time".

MashaAllah.. too beautiful. Saya telah melalui fasa perjalanan kisah cinta yang penuh bercelaru dan penuh kekusutan, tidak ada arah tujuan, hanya suka-suka, tidak ada pendirian.. 

Islam mengajar aku betapa pentingnya mencintai Allah sebelum ciptaanNya
Betapa mutlaknya meletakkan kepercayaan kepada Allah sebelum ciptaanNya..
Walahi, Islam taught me.. 
By remembering God..
Everything is well..
Everything will be at ease..

By remembering Allah,
Your heart and mind at peace..

You never worried that you will never find love or will you ever find one?

Sebab Allah dah jadikan kau untuk dia, dia untuk kau 
You and him will be together
Just in time

"And We have created everything in pairs, that perhaps you may remember." (Quran,51:49)




Firman Allah, "Dan segala sesuatu kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat akan kebesaran Allah." (QS adz-  Zaariyat [59]:49)

Mahkluk yang diciptakan Allah secara berpasangan bukan sahaja manusia.. tetapi seluruh jenis mahkluk..

Haiwan dan tumbuhan ada yang jantan dan betina
 sehinggalah benda hidup dan mati

Allahuakbar


Comments

Popular Posts