NAK BUAT BISNES, TAPI TAK TAHU MACAMANA?

Macamana saya start bisnes Shaklee?

Macamana nak mulakan.. Hm.

Waktu tu saya terbaca post Master Hasifah tentang bisnes Shaklee ni.

Saya memang tercari-cari nak buat bisnes. Nak cari pendapatan sampingan.

Sebab dah ada anak, tak nak bebankan suami seorang. Nak cari pendapatan lain untuk support keluarga yg baru nak membesar.

Saya pun whatsapp Master Hasifah. Saya tanyalah. Macamana nak buat bisnes Shaklee ni. Saya minat tapi saya tak tahu nak mula macamana.

Master Hasifah sarankan saya cuba jual ESP. Tapi saya kata saya tak nak jual kalau saya tak rasa kesan sendiri.

Saya nak cuba dulu. Memandangkan masa tu saya memang nak ikhtiar untuk naikkan semula susu badan yg makin drop dan nak tenaga untuk badan yg selalu letih. Saya pun cuba ESP.

To my surprise, 3 hari saja susu makin pekat dan meriah. Seminggu kulit yg gatal-gatal kat muka reda, badan pula sangat bertenaga!

Excited sangat masa tu. Tak sangka boleh dapat lagi susu meriah. At the same time kulit makin baik, berseri-seri. Happy sangat!

Saya pun feedback semula dengan Master Hasifah. Saya cerita lah suka sangat dengan ESP ni. Panjang lebar dan berseloroh 😄

Master Hasifah kata sekarang bolehlah Hana kongsikan. Bisnes Shaklee ni mudah dan senang katanya. Cubalah dulu. Kongsikan.

Saya pun post kat Facebook. Tak tau macamana nak tulis iklan lagi waktu tu 😂

Tapi saya cerita saja kebaikan dan apa yg saya rasa dengan ESP.

2 minggu tak ada orang PM pun. Adalah rasa down sikit.

Rujuk semula dengan Master Hasifah. Katanya kena study betul-betul ESP. Dan teruskan saja kongsi.

Saya pun teruskan membaca. Baru hadam apa tu GMO soy protein dan Non GMO. Baru faham Shaklee tanam sendiri benih kacang soya.

Saya pun post lah pasal GMO dan Non GMO ni. Tiba-tiba ada yg minta PM.

Excited sangat masa tu. First customer 😁

Dapat jual tong ESP pertama bahagia dia lain macam 😃

Masa tu la saya fikir. Eh Senangnya buat bisnes Shaklee ni.

Saya tak ada ambil stok
Saya tak perlu keluar rumah pun.
Saya order kat web, tekan-tekan handphone, tup tup barang sampai dengan customers.

Saya? Duduk di rumah saja.

Ingatkan main-main je bonus ni. (Sebenarnya tak tahu kira UV lagi masa tu 😂)

Saya buat main-main pun. Dapat bonus ciput 2 angka + untung runcit.

Lepas saya dah dapat bonus 3 angka. Saya mula serius.

This business is really worth something.

Saya mula aim nak simpan duit.

Setiap kali bonus masuk saya agihkan sikit-sikit.

Saya simpan diam-diam.

Bila gaji lama lagi, suami terkejut saya hulur duit, saya cakap kita guna dulu duit ni sementara tunggu gaji.

Tau tak..happy sangat masa tu. Dapat tolong kurangkan beban.

Selalu rasa nak menangis bila gaji lama lagi, dan tak mampu nak bantu.

Saya mula jatuh cinta dengan Shaklee.

Sebab nak buatnya mudah sangat!

Rasa dulu, kemudian kongsikan.

Group support sangat amazing. Tak pernah rasa ketinggalan ilmu.

Kalau rasa-rasa nak start bisnes, dan tak tahu nak mula macamana, tak ada modal, perlu jaga anak kat rumah..

PM Hana bila-bila masa.

In sha Allah bisnes ni sangat mudah nak buat.

Setiap 14hb dapat bonus terus masuk dalam akaun.

Pasti lega dan syukur sangat.

0128315819

Comments

Popular Posts